the tenant



Igår gick ytterligare en lysrörsarmatur sönder - den här gången i mitt badrum, och jag undrar stilla varför allting är så dysfunktionellt hemma hos mig? Bor jag i epicentrum av någon slags bermudatriangel, eller vad är det frågan om?

Varför läcker mina fönster luft?
Varför är min digitaltv-box, som alltid, trasig?
Varför fungerar bara en av högtalarna till min vinylspelare?
Varför fungerar min CD-spelare inte alls?
Varför fungerar inte min köksfläkt?
Varför är min DVD-spelare så opålitlig?
Varför startar min dator om sig automatiskt i tid och otid?
Varför har jag alltid åtminstone två lampor i lägenheten som inte fungerar?
Varför har jag brittiska rör i badrummet? (Flagnande rör som löper utanpå väggarna).
Varför "hänger sig" spolningsmekanismen i min toalett jämt?

Jag blir trött, men fortsätter att streta emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0