uptown top ranking

I brist på annat botaniserade jag lite på måfå i min röriga skivsamling, jag hade varken några förväntningar eller ens ett klart syfte med det hela. Givna dessa omständigheter så kan ni ju bara föreställa er vilket glädjeskutt mitt hjärta tog, och vilken elektrisk våg som drog genom min varelse när jag hittade Den. Skivan. Skivan som har få motsvarigheter. Att den fått en så perifer och undangömd plats i mitt skivotek är oklart, men för en tid sedan, något år kanske, hyste jag aversioner mot samlingsskivor. Och Skivan är alltså en samlingsskiva - med briljant utvalda låtar. En riktig konnossiör måste stå bakom urvalet - man skulle nästan kunna tro att undertecknad är ansvarig, men det är han inte. Det besynnerliga är vidare att förhållandevis få, kanske hälften, av de låtar som förekommer på skivan finns representerade på andra håll i min samling. Att jag kunnat glömma dessa pärlor är lika oförsvarligt som underligt. Skin / Ska / Mod / 2 Tone (om man nu ska vara ett genreluder) när det är som absolut bäst, och det närmsta jag kan komma orgasm utan beröring.

Jag menar, band som Bad Manners.. they dun' feckin' make 'em like that nowadays! Eller attraktiva, geniala Althea & Donna.. 17 respektive 18 år gamla..

Bad Manners:



Althea & Donna:



The UK Beat:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0