sssr tattoo

Jag ska tatuera mig igen på måndag. Det får mig att tänka på att in Soviet, Russia you don't consume tattoos; tattoos consume you! Tatueringar som hierarkiska märken i fängelser och arbetsläger, samt givetvis strafftatueringar. Gärna tillverkade av smält läder från skosulor, snor, urin och, i lyxfall, bläck från kulspetspennor. Allt vasst användes, och används, som nålar. Vanligtvis två vassa, smala järnföremål av olika längd som binds samman. Det är en fascinerande symbolvärld; ett samhälle i samhället. Följande bilder är tagna av mig och hämtade ur boken The Russian Criminal Tattoo Encyclopaedia. Inga svanktribaler eller förnamn skrivna i frakturtyp på underarmarna, inte. Säga vad man vill, men kvinnorna är onekligen väldigt attraktiva. Det är dekadent, slaviskt och eländigt. Man kan nästan gråta en skvätt därför att det är så fulländat! Det enda som överträffar är den raffinerade traditionen att tatuera ansiktet med intrikata symboler, som kvinnor i vissa bosniska byar gör.

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0