Bran Van 3000

Jag kan inte begripa att det är 10 år sedan de här låtarna kom, det känns svindlande. Jag minns att jag fick albumet i julklapp, och det är det första och sista hiphopalbum jag någonsin ägt och någonsin kommer att äga. Visserligen är det ganska experimentell hiphop, men likväl. Fast helt kan jag inte ta avstånd, vissa låtar tycker jag är bra även idag - men det har nog mer att göra med nostalgi och vad jag förknippar låtarna med än deras musikaliska kvaliteter. Under nyårsafton -98 exempelvis gick den här skivan på repeat medan jag befann mig bakom en bardisk i ett pingisrum bytandes saliv med en yppig dalkulla, berusad på starköl, nikotin och fylliga behag. Inte helt olik ett par nyårsaftnar i modern tid, bortsett från plats och musik då. Nåväl.

couch surfer


drinking in LA

Kommentarer
Postat av: johanna

Hej Oscar, jag kan inte låta bli att förundras av dina roliga blogginlägg! Hur står det till med dig nu för tiden? Pluggar du konst som du att du skulle göra i våras? Själv njuter jag varje dag av inte behöva plugga igen...



Kram

2008-11-18 @ 10:40:21
Postat av: johanna

Men försöker igen då...hur är det med dig Oscar? Pluggar du ännu? Måste bara säga att du har en rolig blogg att läsa =)



Kram

2008-11-18 @ 10:42:10
Postat av: Oscar

Nämen Johanna, se där, vad oväntat! Tack och bock! :) Jo, jag läser konstvetenskap för fullt och trivs som fisken i vattnet, om man bortser från den löjligt stora del arkitektur som ingår i kursen. Jag tycker att bildkonsten är överlägset roligast. Ångrar att jag inte började läsa konstvetenskap tidigare, istället för nu då jag bara har en termin med studiemedel kvar. Lite surt att inte kunna fortsätta! Annars trivs jag fortfarande med studentlivet; fritid, kunskap och dekadens. Dessvärre inte speciellt mycket pengar att leva dekadent för, dock. :) Hur är det själv?! Är du anställd någonstans med en lysande karriär framför dig? :) Vad är adressen till din blogg förresten? Den försvann från mina favoriter vid ett tragiskt datorhaveri då alla mina favoriter försvann, tillsammans med allt annat på hårddisken..

2008-11-21 @ 22:24:57
Postat av: johanna

Nu har du fått den igen =) inte för att min blogg är särskilt roande...

Det är bra med mig jobbar som springvikarie just nu. Men om en vecka ska jag kliva på ett vikariat på 1 1/2 månad, inte så lång tid men det ska bli en tjänst som ligger ute just nu på AF. Så jag får hålla tummar och tår att det ska bli jag som får tjänsten!

Vad ska du göra sen då? Saknar er alla och jag har sett att det gått bra för många =)

/J

2008-11-22 @ 08:39:52
Postat av: Anonym

Nu..

2008-11-22 @ 08:41:00
URL: http://johannagryn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0