I think I'll just rape you and kill you instead

Dagens stora skymf är att svenska Wikipedia klassificerar Therapy? som "alternativ metal". Sällan saknar jag ord, men nu gör jag det. Reaktionära källkritiker och musikvetare håller med mig. Vad ska morgondagens ungdom tro? Detta avslöjande måste rimligen vara döden för Wikipedia som ersättning till uppslagsverk som NE och Britannica. Snålskolor - sluta talla och tafsa på kunskapskvalitén. Nu måste måttet vara rågat. Sällan har min roll som folkbildare känts mer angelägen!

Metal är inte min cup of tea - dock har jag i min ungdom faktiskt sett Blind Guardian i Fryshuset. Operaliknande, pampiga metallåtar har dock sin charm måste jag erkänna, i synnerhet när låtarna har en historisk förankring. Vilket dock är ovanligt; mest tycks metalband vilja sjunga om fantasiland, svärd, sköldar, riddare och troll. Ett fint undantag är dock:

Kommentarer
Postat av: Anders

Diane var grym tyckte jag på gymnasiet. Nu inser jag hur skum den är. Wikipedia är skräp, ofta.

2008-05-31 @ 12:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0