Guldet blev till sand, eller?

Fyndet med stort F som jag så länge sökt med ljus och lykta, som jag har finkammat varje loppisvrå efter utan att hitta, men som jag ändå vetat med mig måste komma, kanske har gjort just det - kommit. Dock kan jag inte ta ut någonting i förskott hur gärna jag än vill - mer efterforskningar måste till innan jag kan avgöra bestämt. Efterforskningar som för övrigt både är roliga och eventuellt lönsamma, potentialen hos mitt fynd är nämligen tveklöst mycket god. I bästa, och i sanningens namn mest osannolika fall, kan mitt fynd betala hyran åt mig under något halvår eller år framåt. I värsta fall räcker det bara till att bekosta en eller två storhandlingar på ICA Maxi. Troligen ligger verkligheten någonstans mellan de båda ytterligheterna, vilket verkligen inte vore fy skam. Min sommars utsikter känns plötsligt mycket ljusare. Jag återkommer i ämnet, och avslöjar vad det är för någonting jag har hittat, när vissa dimmor har skingrats med hjälp av min kraftfulla kunskaps obetvingliga vindar och knivskarpa ljus!

Någonting lika roligt, och lika oväntat, var Sirius defilering mot Djurgården i Svenska cupen. Mycket glädjande var det sätt man vann på - en frejdig och teknisk fotboll visade vägen, och nyckelspelare som Petter Österberg, Pierre Gallo och Alexander Gerndt som hittills under säsongen har haft svårt, presterade nu på toppen av sina respektive förmågor. I skrivande stund känner jag min nästan lika uppspelt som under hemresan från Stora Valla där vi besegrade Degerfors med 5 - 1 i premiären. Torsdagens viktiga seriematch mot BK Häcken känns genast lite mindre ångestladdad. Som lök på laxen lottades Sirius mot Enköping i nästa omgång av cupen. Härligt med ytterligare ett upplandsderby! Landskapets enda stad kommer att förnedra pepparrötterna på deras hemmaplan, Enhandavallen..

Ingen jävel kommer hit och tar poäng, för vi är Sirius och Studan är vårt hem..

Video från den legendariska premiären av superettan.


Kommentarer
Postat av: Anders

Vad kan det vara du hittat?!

Jag ser fram emot mötet med häcken.

2008-05-20 @ 08:15:46
Postat av: A.

Vad kan det vara? Det låter som du hittat en låda med föremål som du kan sälja ett i taget. Kapten Buster och hans sjörövare hade en kista med grejer i den stilen, men till slut sinade kassan och de fick börja sjöröva igen.

2008-05-20 @ 13:31:50
Postat av: Oscar

Vad hette sorken som var en betydligt mer lyckad, och en ondskefullare sjörövare än kapten Buster och hans gäng? Han hade en kroksabel som var större än hans lekamen minns jag.

I morgon kommer det att uppenbaras.. då avtäcker jag mitt mästerfynd. Än är jag högst förtegen.

Vad sägs om att vi möts cirkus 16:45 på torsdag utanför Flustret för öl, mat och manlig idrottsglädje?

2008-05-20 @ 22:50:35
Postat av: Anders

Han hette Sabelsork! Eller Sabel-sork. Jag var förtjust när han dök upp sommaren 1982. Äntligen en tuffare sjörövare, och vilket hårt gäng han samlade kring sig! Det var en skurk som kunde hota Bamse på riktigt. Det fanns bara en vissen (typiskt Bamse-uttryck) sork i det gänget, i övrigt hårda sorkar med luvor och två pistoler var, minst. Första försöket Sabel-sork gjorde att rubba Bamse inbegrep ett kassaskåp och Nalle-Maja. Hon slängdes i havet efter att ha lurats in i skåpet. Skalman och Skutt kom till undsättning, Skutt satt på Skalman och paddlade ut. Senare förekom Sabel-sorks gäng ganska ofta i Bamse, men mot slutet av åttiotalet tycktes luften ha gått ur skurkarna och Kapten Buster passade väl ofta bättre med sina mer komiska kvaliteter. Man minns särskilt hur Busters gäng kunde integreras med Bamseungarna på ett annat vis för att nå den där familjeseriekänslan som Rune A tycks ha odlat under åttiotalet.

Jag ser fram emot fyndet. Ja, vi kan ses 16.45 cirka, det blir skojigt. Äkta svensk idrottsglädje!

2008-05-21 @ 10:14:53
Postat av: A

Ikväll är det ju förresten en stor final!

2008-05-21 @ 10:19:15
Postat av: Sabelsork

"Planen är att göra ett fynd på kupan eller sirius loppmarknad som innebär en total metamorfos av min ekonomiska situation. det kan gå!"

Vi ser alltså att du länge umgåtts med dessa tankar. Det är bara det att det låter som en företeelse det där du hittat, inte en sak utan mer som ett...ett jobb nästan.

2008-05-21 @ 14:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0