official hooligan

Sirius hemmapremiär har nu gått av stapeln på gamla trötta studenternas ip. ocharmigare arena får man leta efter, det finns inte ens någon misärromantik som höljer den i något slags grått, smutsigt skimmer som annars kan vara fallet med risiga arkitektoniska skapelser. läktarna är byggda enligt gammal brittisk förlaga - djupa, låga och med grova järnbjälkar utposterade som skymmer sikten alldeles förträffligt väl. dessvärre gick spelet gick hand i hand med arenans framtoning och matchen slutade rättvist oavgjort efter en rätt trist tillställning. att spelet var ganska färglöst spelade dock ingen större roll - vädret var trevligt, läktarna välfyllda, ölen god, det var premiär och vi i västra sidan körde vårt första tifo någonsin. på UNT finns en video där jag, fotogenisk som jag är, figurerar.

Kommentarer
Postat av: Anders

Du ser ju ut som du när som helst ska springa in på planen och karatesparka domaren!

2008-05-16 @ 20:18:21
Postat av: Oscar

Haha! Jag var berusad av stunden (och av ölen, ej att förglömma). Jag nöjde mig dock med att skrika okvädningsord åt den flintskallige linjemannen.. Synd för övrigt att videon bara visar våra fånramsor. Jag hoppas förresten att Sirius uppvisning mot Djurgården igår inte har gått dig förbi? :)

2008-05-18 @ 11:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0