glasflåsare

jag har fått sådana cravings efter konstglas, i kid you not, men efter att ha finkammat diverse auktionssidor och antikaffärer som qxl.dk, qxl.no, tradera och ebay.com med en blodhunds välkalibrerade luktsinne, så kan jag bara konstatera att min smak och min plånbok inte harmonierar något vidare. inte nog med att välgjorda, exklusiva konstglasföremål kan piffa upp ett helt rum - de erbjuder också oanade möjligheter när det gäller teatraliska raseriutbrott. ikea i alla ära, men det är ju inte lika effektfullt att kasta porslinstallrikar för 9:90 kr/st. omkring sig, som det är att hiva unikat från muranos venetianska glasblåseri i väggen. ta bara en titt på den här vasen - att krossa den i tusen bitar när ens bättre hälft för tvåhundrade gången har glömt att diska vore ju ett förträffligt sätt att verkligen understryka sin irritation. då skulle polletten allt trilla ned, då menar man business. (inte för att jag har några sådana problem med min bättre hälft, men ändå).

image1

ovanstående goding är gjord i stor upplaga och kostar bara några hundralappar, i bästa fall. helt klart ett potentiellt köp alltså när jag väl har klippt mig och skaffat ett jobb. apropå jobb så har jag förresten sökt en projektanställning under sommaren på åmells konsthandels referensbibliotek. jag försöker att inte ha några förväntningar, men det är svårt, tjänsten är som skräddarsydd för mig om jag får säga det sjäv, och det får jag ju eftersom det är min blogg. helst skulle jag dock bara ligga och jäsa hela sommaren. planen är att göra ett fynd på kupan eller sirius loppmarknad som innebär en total metamorfos av min ekonomiska situation. det kan gå!

Kommentarer
Postat av: mickis

inga sådana problem? du har väl inga problem med mig alls?

2008-04-06 @ 21:56:19
URL: http://deardiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0