bring me the head of alfredo garcia

dagens känsla: blodtörst. de mörkare regionerna av mitt sinne har under en längre tid fått näring av en enda man och hans gärningar. naturligtvis talar jag om hallåan på tv6 - ni vet, rösten som pratar om och presenterar kommande program medan eftertexterna till diverse serier och filmer rullar. olusten och obehaget kryper i min kropp varje gång han öppnar munnen och levererar sina sjukt krystade, poänglösa haranger som ska föreställa skämtsamma och ungdomliga. det är och förblir en gåta hur han kan vara så extremt lam och besvärande, speciellt som han garanterat sitter och förbereder sina repliker i förväg. lyckligtvis finns ett enkelt svar på mina, och säkerligen era, problem. svaret är ond, bråd död. varken mer eller mindre. det är mycket lägligt att här travestera titeln på en välkänd (nåja), bra (nåja) och våldsam (ja!) film. "bring me the head of alfredo garcia - was one man's life worth 1 million dollars and the death of 21 men?". i fallet med hallåan så är svaret på frågeställningen förstås jakande. dessvärre kan jag inte erbjuda sådana summor som filmtiteln lovar, men ett tackkort garanteras. vetskapen om att ni gör en god, samhällsnyttig gärning torde dessutom räcka som motivation och belöning. rapportera tillbaka till mig när jobbet är slutfört.

image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0